Wokół Funduszu Dróg Samorządowych
2018-12-04
Otrzymaliśmy następujące pytanie prasowe:

Piszemy tekst o Funduszu Dróg Samorządowych.
Bardzo proszę o wskazanie osoby do rozmowy lub odpowiedź na poniższe pytania.
Czy znacie Państwo potrzeby swoich samorządów w tym zakresie?
Kiedy przewidujecie państwo pierwsze nabory? Czy ruszą już w styczniu?
Czy będą się one odbywały raz w roku, czy z inną częstotliwością?
Jak będzie ustalana kolejność naboru do programu?
Co we wnioskach muszą podać samorządy? Czy muszą mieć już gotowe projekty, czy mogą być one dopiero elementem postępowania o zamówienie?
Jakich błędów samorządy powinny się wystrzegać (jakie były popełniane często dotychczas)?
W jakim terminie samorządy dostana pieniądze?
Co w sytuacji, gdy na starcie pojawią się opóźnienia? (złe warunki klimatyczne czy np. protesty obywatelskie)
O jaką maksymalnie kwotę samorząd może się starać i co w sytuacji, gdy zadanie ją przekracza
Co w sytuacji np. zniszczenia drogi przez powódź, osuwisko czy tp. już po przyznaniu pieniędzy na dany rok?


Oto nasza odpowiedź:

Informacje o procedurze zawarte są w ustawie o z 23 października 2018 r. o Funduszu Dróg Samorządowych, natomiast obecnie pracujemy nad bardziej szczegółowymi wytycznymi dla samorządów, które przekażemy pod koniec grudnia lub na początku stycznia.
20181130informacja
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj