INFORMACJA DLA KLIENTÓW URZĘDU

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

  1. Ogólne dane kontaktowe wydziału:

    Kontakt z Wydziałem Spraw Obywatelskich odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, korespondencji tradycyjnej oraz osobiście w siedzibach Wydziału.

    UWAGA: wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa.
    Jednakże
    celem zwiększenia bezpieczeństwa, uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania na miejscu rekomenduje się wcześniejsze ustalenie terminu wizyty, gdyż osoba dokonująca rezerwacji uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.

    W sprawach:

    • paszportowych,
    • obywatelstwa polskiego,
    • świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce,
    • repatriacji,
    • kościołów i związków wyznaniowych,
    • przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
    • nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk,

    bezpośrednia obsługa klienta odbywa się z zachowaniem następujących zasad:

    • Do Urzędu mogą przyjść osobiście tylko osoby bez objawów takich jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem.
    • Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
    • Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
      - osoby małoletniej,
      - osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
      - osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
      - osoby wymagającej pomocy tłumacza.
    • Prosimy klientów o przybycie nie wcześniej niż kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie jest możliwe).
    • Klienci powinni pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
    • Klienci są proszeni o dezynfekcję rąk – przy wejściu na salę obsługi.
    • Należy przestrzegać właściwego dystansu od innych osób i pracowników Urzędu (zalecana odległość: 2 m).
    • Prosimy również klientów o zabranie własnych przyborów do pisania, wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej/ skarbowej oraz o przygotowanie wymaganych dokumentów.
    • Wizyty ograniczane są do niezbędnego minimum.
    • Pracownicy wyposażeni są w maseczki, przyłbice ochronne, rękawiczki i środki dezynfekujące.
    • Po wyjściu klienta, a przed przywołaniem kolejnej osoby pracownik dezynfekuje czytnik linii papilarnych oraz powierzchnie, z którymi stykał się klient (np. blaty, klamki).
    • Na salach obsługi włączane są lampy bakteriobójcze (odkażające).
    • Sale obsługi i części wspólne są dezynfekowane.

  2. Szczegółowe dane kontaktowe wydziału:

Wniosek paszportowy można złożyć w:

Punktach Paszportowych zlokalizowanych w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:

  • w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

  • w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

  • w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w Starostwach Powiatowych:

  • w Chrzanowie, ul. Partyzantów 2
    • poniedziałek 7.15-16.30
    • wtorek - czwartek 7.15-14.30
    • piątek 7.15-12.30
  • w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
    • poniedziałek 9.00-16.30
    • wtorek, środa,czwartek, piątek 8.00-14.30
  • w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14
    • poniedziałek - piątek7.30-14.30 Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty pod podanymi numerami telefonów:
      • tel. 18 26 10 788
      • tel. 18 26 10 789

    • w Wadowicach, ul. Batorego 2
      • poniedziałek, środa, czwartek 7.30-14.45
      • wtorek 7.30-15.45
      • piątek 7.30-13.45
    • w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10
      • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
      • wtorek 8.00-16.00
      • piątek 8.00-13.00
    • w Limanowej, ul. Józefa Marka 9
      • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
    • w Gorlicach, ul. Michalusa 18
      • poniedziałek - piątek 8.15-14.30


    • w Brzesku, ul. Głowackiego 51
      • poniedziałek - piątek 8.00-14.45 Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty pod podanymi numerami telefonów:
        • tel. 14 66 32 180

      • w Bochni, ul. Kazimierza Wielkiego 31
        • poniedziałek 8.00-15-15
        • wtorek-piątek 8.00-14.45

      Uprzejmie informujemy, że w każdym z wyżej wymienionych Punktów Paszportowych, można zarezerwować termin wizyty w celu złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu.

      Osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.

      Jednocześnie wyjaśniamy, że rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa, za wyjątkiem Terenowego Punktu Paszportowego w Nowym Targu mieszczącego się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu oraz Terenowego Punktu Paszportowego w Brzesku mieszczącego się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzesku, gdzie Starostwa wprowadziły ograniczenia w obsłudze stron.

      Klienci zgłaszający się do wyżej wymienionych Punktów Paszportowych bez wcześniejszej rezerwacji terminu będą mogli załatwić sprawę w godzinach pracy Punktu.

      Osoby, które chciałyby wcześniej zarezerwować termin wizyty w wybranym Punkcie Paszportowym mogą to uczynić w godzinach pracy poszczególnych Punktów Paszportowych w następujący sposób:
      w Krakowie dokonują rezerwacji:

      • w Tarnowie dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
        • 14 69 63 100
        • 14 69 63 412
      • w Nowym Sączu dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
        • 18 54 02 206
        • 18 54 02 302
      • w Chrzanowie dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
        • 32 62 57 983
        • 32 62 57 990
      • w Olkuszu dokonują rezerwacji: telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 32 64 78 835
      • w Oświęcimiu dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc podany niżej numer telefonu:
        • 33 84 49 742
      • w Nowym Targu dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
        • 18 26 10 788
        • 18 26 10 789
      • w Wadowicach dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 33 87 34 212
      • w Limanowej dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 18 33 37 998
      • w Gorlicach dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 18 35 48 754
      • w Brzesku dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 14 66 32 180
      • w Bochni dokonują rezerwacji:
        telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
        • 14 615 37 51

      - w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce, repatriacji:

      • Kraków, ul. Św. Sebastiana 9
      • ewentualna rezerwacja terminu wizyty: telefon +48 516 248 343

        Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
      • informacje:

      Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka i repatriacji można składać:

      • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
      • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
      • osobiście w siedzibie Wydziału
        w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:

        - poniedziałek: 9.00 -16.00
        - wtorek-piątek: 8.00-14.00

      *WAŻNE: złożenie wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego (do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) we wskazany wyżej sposób wymaga opatrzenia go urzędowo (tj. notarialnie) poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Kopie załączonych do wniosku dokumentów powinny być poświadczone w ten sam sposób.

      Dodatkowo uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących poświadczenia i uznania za obywatela polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka, repatriacji można także przesyłać na adres skrzynki elektronicznej: eobt@malopolska.uw.gov.pl

      - w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk:

      • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
        • ewentualna rezerwacja terminu wizyty : 12 448 3 417
        • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
        • informacja telefoniczna:
          • przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404;
          • nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
          • nadzór nad realizacją zadań zleconych –rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
        • e-mail: mszcz@malopolska.uw.gov.pl

      Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:

      • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed Siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
      • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej);
      • elektronicznie przez e-PUAP
      • osobiście w siedzibie Wydziału w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
        - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00

      Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).

      - w sprawach dotyczących przyjmowania powiadomień o zmianach dot. kościelnych jednostek organizacyjnych:
      • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
      • informacje:
      • Podania (dokumenty) w ww. sprawach można także składać:
        • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
        • korespondencyjnie(za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
        • elektronicznieprzez e-PUAP
        • osobiściew siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
          - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00
        • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w ww. sprawach nie jest wymagana.



wstecz    do góry     drukuj