Wojewoda Małopolski ogłasza, komu zostało udzielone wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
Na podstawie rekomendacji Zespołu do spraw oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych w ramach Programu Wojewoda Małopolski podjął decyzję o przyznaniu wsparcia finansowego dla 164 szkół.
Przekazanie dotacji nastąpi na podstawie umowy zawartej z Wojewodą Małopolskim, a rozpoczęcie realizacji zadania publicznego (tj. zakup pomocy dydaktycznych) następuje nie wcześniej niż z dniem zawarcia umowy. Zawarcie umowy uzależnione będzie od decyzji Ministra Finansów o zwiększeniu budżetu Wojewody z rezerwy celowej z uwzględnieniem wszystkich typów szkół.
Wszelkie niezgodności w zakresie:
- danych adresowych szkół zamieszczonych w opublikowanym wykazie
- klasyfikacji budżetowej
należy zgłosić na adres: mpak@malopolska.uw.gov.pl w terminie do 4 listopada 2020 r.
Jednocześnie organy prowadzące inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne proszone są o przekazanie na powyższy adres danych osób do reprezentacji zgodnie z KRS, celem przygotowania stosownej umowy.
W przypadku rezygnacji z realizacji Programu organ prowadzący szkoły zobowiązany jest niezwłocznie pisemnie powiadomić Wojewodę Małopolskiego o tym fakcie, wskazując przyczyny rezygnacji.
Wykaz szkół zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym
Aktualizacja
Uwaga: do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć
1) oświadczenie dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskujących o udział w Programie;
2) oświadczenie o zobowiązaniu się organu prowadzącego do zapewnienia przez szkoły wnioskujące o udział w Programie realizacji działań, o których mowa w § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U. poz. 1883).”
W dniu 26 października 2020 r. zostało opublikowane Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U. poz. 1883).
https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/1883
Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
Aktualizacji ulega wzór wniosku dyrektora szkoły (dodanie w części IV wniosku „tablicy interaktywnej z projektorem ultrakrótkoogniskowym).
Aktualizacji ulega wzór Zestawienia szkół wnioskujących o wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica”. Organy prowadzące szkoły przekazują zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie także w przypadku, gdy wniosek obejmuje jedną szkołę.
„Aktywna tablica” - Nabór wniosków w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024
Wojewoda Małopolski zaprasza organy prowadzące szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu w latach 2017-2019 oraz szkoły ponadpodstawowe do składania wniosków o wsparcie finansowe w ramach programu "Aktywna tablica”.
Kwota wsparcia finansowego
Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły, z przeznaczeniem na zakup pomocy dydaktycznych, wynosi 14 000,00 zł.
Organy prowadzące szkoły ubiegające się o wsparcie finansowe w ramach Programu będą obowiązane zapewnić wkład własny przeznaczony na realizację Programu w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania.
Za wkład własny uważa się:
- wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę na zakup pomocy dydaktycznych objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie
-
sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne, zakupione w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
Beneficjenci Programu w 2020 roku:
- szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu w latach 2017-2019 (pozostałe szkoły podstawowe w ograniczonym zakresie);
- szkoły ponadpodstawowe;
Wymaganiem podstawowym dla szkoły lub szkoły za granicą przystępującej do Programu jest posiadanie dostępu do Internetu na poziomie co najmniej 30 Mb/s.
Szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa lub szkoła za granicą może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w 2020 r. na zakup laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej, z tym, że szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017-2019, oraz szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży, które w wystarczającym stopniu zostały już wyposażone w laptopy, będą mogły wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w 2020 r. również na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, dla których docelowe finansowanie w odniesieniu do tych szkół zostało przewidziane w latach 2021-2024 – w wysokości nie wyższej niż 14 tys. zł. Dotyczy to następujących kategorii sprzętu i pomocy dydaktycznych:
- tablicy interaktywnej:
- tablicy interaktywnej z projektorem ultraogniskowym,
- tablicy interaktywnej bez projektora ultraogniskowego,
- projektora lub projektora ultrakrótkoogniskowego,
- głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku, lub
- interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.
Harmonogram Programu w roku 2020:
- szkoły wnioskują o udział w Programie do organów prowadzących – do 27 października br.;
- organy prowadzące składają wnioski ze szkół do wojewodów – do 29 października br.;
- kwalifikacja wniosków przez wojewodów – do 3 listopada br.;
- przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych – do 30 listopada 2020 r.
Organy prowadzące szkoły przekazują do Wojewody także oryginały lub kopie wniosków dyrektorów szkół oraz listę szkół zgłoszonych do udziału w Programie. Jednocześnie zał. do wniosku organu prowadzącego - pomocniczy wzór wykazu szkół należy przesłać również w wersji edytowalnej na e-mail:
Wniosek dyrektora szkoły Aktywna tablica - zaktualizowany
Wniosek organu prowadzącego Aktywna tablica - zaktualizowany
Zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu "Aktywna tablica"
Maksymalna kwota wsparcia - zestawienie
Rządowy program rozwijania infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 –
„Aktywna tablica”
Nabór wniosków w 2019 r.:
-
Ogłoszenie wyników – nabór wniosków w 2019 r.
„Wojewoda Małopolski ogłasza, komu zostało udzielone wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
Na podstawie rekomendacji Zespołu do spraw oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych w ramach Programu Wojewoda Małopolski podjął decyzję o przyznaniu wsparcia finansowego dla 328 szkół.
Przekazanie dotacji nastąpi na podstawie umowy zawartej z Wojewodą Małopolskim, a rozpoczęcie realizacji zadania publicznego (tj. zakup pomocy dydaktycznych) następuje nie wcześniej niż z dniem zawarcia umowy. Zawarcie umowy uzależnione będzie od decyzji Ministra Finansów o zwiększeniu budżetu Wojewody z rezerwy celowej z uwzględnieniem wszystkich typów szkół. Wszelkie niezgodności w zakresie danych adresowych szkół zamieszczonych w opublikowanym wykazie oraz klasyfikacji budżetowej należy zgłosić na adres:
mpak@malopolska.uw.gov.pl
Jednocześnie organy prowadzące inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne proszone są o przekazanie na powyższy adres danych osób do reprezentacji zgodnie z KRS, celem przygotowania stosownej umowy.
W przypadku rezygnacji z realizacji Programu organ prowadzący szkoły zobowiązany jest niezwłocznie pisemnie powiadomić Wojewodę Małopolskiego.”
-
Podstawy prawne Programu
- uchwała Nr 108/2017 Rady Ministrów z dnia 19 lipca 2017 r. w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”;
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica” (Dz. U. z 2017 r. poz. 1401).
-
Cele Programu
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
Celami szczegółowymi Programu są:
- wyposażenie lub doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK);
- zapewnienie uczniom z zakwalifikowanych do Programu szkół dostępu do pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane na zajęciach do kształcenia kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie posługiwania się TIK oraz do rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych;
- zapewnienie uczniom szkół zakwalifikowanych do Programu a także ich nauczycielom, szkoleń umożliwiających efektywne korzystanie z tablic interaktywnych, projektorów lub projektorów ultrakrótkoogniskowych, głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku, interaktywnych monitorów dotykowych.
-
Beneficjenci Programu
O udział w Programie mogą ubiegać się szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży, szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich - spełniające warunki udziału w Programie określone w § 2 ust. 7 rozporządzenia.
-
Wysokość wsparcia finansowego i zasady jego udzielania
- Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły, z przeznaczeniem na zakup pomocy dydaktycznych, wynosi 14 000,00 zł.
- Organy prowadzące szkoły ubiegające się o wsparcie finansowe w ramach Programu będą obowiązane zapewnić wkład własny przeznaczony na realizację Programu w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania.
Przy wnioskowanej maksymalnej kwocie wsparcia kalkulacja kosztów zadania będzie wyglądała następująco:
Maksymalna kwota wsparcia na szkołę
|
Wymagany wkład własny(dla kwoty maksymalnej)
|
Całkowita wartość zadania
|
80%
|
20%
|
100%
|
14 000 zł
|
3 500 zł
|
17 500 zł
|
- Do wkładu własnego zalicza się:
- wkład finansowy przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, na zakup pomocy dydaktycznych objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne, zakupione w roku złożenia wniosku o udział w Programie, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie (tj. wniosku złożonego przez dyrektora szkoły do organu prowadzącego).
- Rodzaje pomocy dydaktycznych oraz warunki jakie muszą one spełniać, określa § 2 ust. 5-6 rozporządzenia.
- Przekazanie środków finansowych organom prowadzącym na realizację zadania oraz jego rozliczenie nastąpi w terminach i na warunkach określonych w zawartych z nimi umowach.
- Wykorzystanie dotacji następuje do 31 grudnia 2019 r.
-
Tryb ubiegania się o udzielenie wsparcia finansowego
-
Wniosek dyrektora szkoły
Uwaga! Nowy wzór wniosku
Dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, występuje do organu prowadzącego szkołę z wnioskiem o udział w Programie.
Wniosek dyrektora szkoły zawiera:
1) nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły;
2) informację o spełnieniu przez szkołę warunków, o których mowa w § 2 ust. 7 rozporządzenia;
3) liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych, które zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne zakupione w ramach Programu;
4) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne, a także sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzenia;
5) kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu pomocy dydaktycznych;
6) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionych w ramach Programu pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;
7) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych.
Do pobrania:
Wzór wniosku dyrektora szkoły
Termin składania wniosków:
Wnioski o udział w Programie dyrektorzy szkół mogą składać do 15 kwietnia 2019 r. do organów prowadzących szkoły.
Weryfikacja wniosków dyrektorów szkół:
Organ prowadzący jest odpowiedzialny za weryfikację wniosków dyrektorów szkół pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tych wnioskach.
- Wniosek organu prowadzącego
Uwaga! Nowy wzór wniosku
-
Wymagane dokumenty:
Organy prowadzące szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej przekażą do Wojewody Małopolskiego wnioski o udzielenie wsparcia finansowego.
Wniosek organu prowadzącego zawiera:
- listę szkół zgłoszonych do udziału w Programie (również w przypadku zgłaszania jednej szkoły);
- wysokość wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskujących o udział w Programie;
- oryginały wniosków dyrektorów szkół o udział w Programie;
- oświadczenie dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskujących o udział w Programie;
- informację, czy w odniesieniu do danej szkoły wniosek jest składany ponownie.
Wniosek powinien być podpisany przez osobę reprezentującą organ prowadzący.
Do pobrania:
Wzór wniosku organu prowadzącego
zał. do wniosku organu prowadzącego - pomocniczy wzór wykazu szkół
należy przesłać również w wersji elektronicznej na
e-mail:
-
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski o udzielenie wsparcia finansowego organy prowadzące szkoły mogą składać do 30 kwietnia 2019 r. do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie osobiście w Kancelarii Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie lub pocztą na adres:
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
ul. Basztowa 22
31-156 Kraków
Wnioski, które wpłyną po terminie określonym na składanie wniosków, nie będą rozpatrywane. Decyduje data wpływu wniosku do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, a nie data stempla pocztowego.
- Wnioski organów prowadzących kwalifikuje do objęcia wsparciem zespół powołany przez Wojewodę Małopolskiego.
- Wojewoda na podstawie kwalifikacji, o której mowa w pkt 3, w ramach środków budżetu państwa przypadających na województwo małopolskie, podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzącym szkoły.
- Wojewoda podaje do publicznej wiadomości listę szkół, którym zostało udzielone wsparcie finansowe, wraz z podaniem wysokości kwot tego wsparcia.
- Jeżeli po opublikowaniu wykazu szkół organ prowadzący podejmie decyzję o rezygnacji ze wsparcia finansowego w danym roku, pisemnie zawiadamia o tym Wojewodę, podając przyczyny rezygnacji.
- Przekazanie organom prowadzącym środków z budżetu państwa na realizację Programu następuje na podstawie umowy zawartej między Wojewodą a organem prowadzącym szkołę.
- Rozliczenie środków budżetu państwa otrzymanych w ramach wsparcia finansowego nastąpi w terminie i w sposób określony w umowie, na podstawie przedłożonych Wojewodzie dowodów poniesienia wydatków.
- Zadanie powinno być realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz założeniami Rządowego programu rozwijania infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”.
- Każda szkoła wnioskująca o udział w Programie może otrzymać wsparcie finansowe wyłącznie jeden raz przez cały okres trwania Programu.
-
Obowiązki organów prowadzących, które uzyskają wsparcie finansowe
Organy prowadzące szkoły, które otrzymają wsparcie finansowe są zobowiązane zapewnić, aby szkoły w odniesieniu do których otrzymały wsparcie finansowe, podjęły działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania, szczegółowo określone w § 6 rozporządzenia.
-
Sprawozdawczość i monitorowanie realizacji programu
-
Dokumenty do pobrania
-
Kontakt
Dodatkowe informacje w sprawie składania wniosków można uzyskać od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie:
- pod nr telefonu 12 39 21 554,
-
mailowo:
Nabór wniosków w 2018 r.:
Nabór wniosków w 2017 r.: