INFORMACJA DLA KLIENTÓW URZĘDU

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

  1. Ogólne dane kontaktowe wydziału:

    Kontakt z Wydziałem Spraw Obywatelskich odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, korespondencji tradycyjnej oraz osobiście w siedzibach Wydziału.

    UWAGA: wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa.
    Jednakże
    celem zwiększenia bezpieczeństwa, uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania na miejscu rekomenduje się wcześniejsze ustalenie terminu wizyty, gdyż osoba dokonująca rezerwacji uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.

    W sprawach:

    • paszportowych,
    • obywatelstwa polskiego,
    • świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce,
    • repatriacji,
    • kościołów i związków wyznaniowych,
    • przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
    • nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk,

    bezpośrednia obsługa klienta odbywa się z zachowaniem następujących zasad:

    • Do Urzędu mogą przyjść osobiście tylko osoby bez objawów takich jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem.
    • Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
    • Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
      - osoby małoletniej,
      - osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
      - osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
      - osoby wymagającej pomocy tłumacza.
    • Prosimy klientów o przybycie nie wcześniej niż kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie jest możliwe).
    • Klienci powinni pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
    • Klienci są proszeni o dezynfekcję rąk – przy wejściu na salę obsługi.
    • Należy przestrzegać właściwego dystansu od innych osób i pracowników Urzędu (zalecana odległość: 2 m).
    • Prosimy również klientów o zabranie własnych przyborów do pisania, wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej/ skarbowej oraz o przygotowanie wymaganych dokumentów.
    • Wizyty ograniczane są do niezbędnego minimum.
    • Pracownicy wyposażeni są w maseczki, przyłbice ochronne, rękawiczki i środki dezynfekujące.
    • Po wyjściu klienta, a przed przywołaniem kolejnej osoby pracownik dezynfekuje czytnik linii papilarnych oraz powierzchnie, z którymi stykał się klient (np. blaty, klamki).
    • Na salach obsługi włączane są lampy bakteriobójcze (odkażające).
    • Sale obsługi i części wspólne są dezynfekowane.

  2. Szczegółowe dane kontaktowe wydziału:

Wniosek paszportowy można złożyć w:

Punktach Paszportowych zlokalizowanych w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:

  • w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

  • w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

  • w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
  • poniedziałek: 9.00 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00

w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w Starostwach Powiatowych:

  • w Chrzanowie, ul. Partyzantów 2
    • poniedziałek 7.15-16.30
    • wtorek - czwartek 7.15-14.30
    • piątek 7.15-12.30
  • w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
    • poniedziałek 8.00-15.00
    • wtorek, środa, piątek 8.00-14.30
    • czwartek 9.00-14.30
  • w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14
    • poniedziałek - piątek7.30-14.30
  • w Wadowicach, ul. Batorego 2
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
    • wtorek 8.00-15.30
    • piątek 8.00-13.30
  • w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
    • wtorek 8.00-16.00
    • piątek 8.00-13.00
  • w Limanowej, ul. Józefa Marka 9
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
  • w Gorlicach, ul. Michalusa 18
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30

    Uwaga, ważny komunikat

    W związku z potwierdzonym ogniskiem zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzesku, w trosce o bezpieczeństwo klientów Urzędu, władze samorządowe Brzeska podjęły decyzję o tymczasowym zawieszeniu bezpośredniej obsługi klientów z dniem 21 października 2020 r.
    Wobec powyższego informujemy, że odbiór paszportów zdeponowanych w Terenowym Punkcie Paszportowym w Brzesku, mieszczącym się w siedzibie Starostwa, będzie możliwy w Delegaturze Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnowie przy al. Solidarności 5-9.
    Informacja w Tarnowie pod nr tel: 14 69 63 100 lub 14 69 63 412.
    Złożenie wniosku paszportowego będzie możliwe w Delegaturze MUW w Tarnowie lub w dowolnie wybranym punkcie paszportowym.


  • w Brzesku, ul. Głowackiego 51
    • poniedziałek - piątek 8.00-14.45
  • w Bochni, ul. Kazimierza Wielkiego 31
    • poniedziałek 8.00-15-15
    • wtorek-piątek 8.00-14.45

Uprzejmie informujemy, że w każdym z wyżej wymienionych Punktów Paszportowych, można zarezerwować termin wizyty w celu złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu.

Osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.

Jednocześnie wyjaśniamy, że rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa, za wyjątkiem Terenowego Punktu Paszportowego w Nowym Targu mieszczącego się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu, gdzie Starostwo wprowadziło ograniczenia w obsłudze stron.

Klienci zgłaszający się do wyżej wymienionych Punktów Paszportowych bez wcześniejszej rezerwacji terminu będą mogli załatwić sprawę w godzinach pracy Punktu.

Osoby, które chciałyby wcześniej zarezerwować termin wizyty w wybranym Punkcie Paszportowym mogą to uczynić w godzinach pracy poszczególnych Punktów Paszportowych w następujący sposób:
w Krakowie dokonują rezerwacji:

  • w Tarnowie dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 14 69 63 100
    • 14 69 63 412
  • w Nowym Sączu dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 18 54 02 206
    • 18 54 02 302
  • w Chrzanowie dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 32 62 57 983
    • 32 62 57 990
  • w Olkuszu dokonują rezerwacji: telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 32 64 78 835
  • w Oświęcimiu dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc podany niżej numer telefonu:
    • 33 84 49 742
  • w Nowym Targu dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 18 26 10 788
    • 18 26 10 789
  • w Wadowicach dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 33 87 34 212
  • w Limanowej dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 18 33 37 998
  • w Gorlicach dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 18 35 48 754
  • w Brzesku dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 14 66 32 180
  • w Bochni dokonują rezerwacji:
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 14 615 37 51

- w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce, repatriacji:

  • Kraków, ul. Św. Sebastiana 9
  • ewentualna rezerwacja terminu wizyty: telefon +48 516 248 343

    Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
  • informacje:

Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka i repatriacji można składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
  • elektronicznie przez e-PUAP
  • osobiście w siedzibie Wydziału
    w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:

    - poniedziałek: 9.00 -16.00
    - wtorek-piątek: 8.00-14.00

*WAŻNE: złożenie wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego (do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) we wskazany wyżej sposób wymaga opatrzenia go urzędowo (tj. notarialnie) poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Kopie załączonych do wniosku dokumentów powinny być poświadczone w ten sam sposób.

Dodatkowo uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących poświadczenia i uznania za obywatela polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka, repatriacji można także przesyłać na adres skrzynki elektronicznej: eobt@malopolska.uw.gov.pl

- w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk:

  • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
    • ewentualna rezerwacja terminu wizyty : 12 448 3 417
    • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
    • informacja telefoniczna:
      • przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404;
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych –rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
    • e-mail: mszcz@malopolska.uw.gov.pl

Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed Siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej);
  • elektronicznie przez e-PUAP
  • osobiście w siedzibie Wydziału w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
    - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00

Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).

- w sprawach dotyczących przyjmowania powiadomień o zmianach dot. kościelnych jednostek organizacyjnych:
  • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
  • informacje:
  • Podania (dokumenty) w ww. sprawach można także składać:
    • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
    • korespondencyjnie(za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
    • elektronicznieprzez e-PUAP
    • osobiściew siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
      - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00
    • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w ww. sprawach nie jest wymagana.



wstecz    do góry     drukuj